I'M A FIGHTER

"Cause it makes me that much stronger, makes me work a little bit harder, it makes me that much wiser, so thanks for making me a fighter. Made me learn a little bit faster, made my skin a little bit thicker, makes me that much smarter, so thanks for making me a fighter." Fighter - Christina Aguilera

Riktigt gammal låt som jag skrivit här på bloggen tidigare, men jag tröttnar liksom inte på den, för den är inte bara en låt. Ordspråket "What doesn't kill you makes you stronger" stämmer så jävla bra och det är det den här låten handlar om. När jag är på gymmet och ska springa på bandet i 30 minuter brukar jag ha musik som jag blir peppad och taggad av i lurarna, har en hel lista med sånna låtar faktiskt och när jag känner att det börjar bli så jävla jobbigt att jag bara vill stanna, då sätter jag på den här låten och konstigt nog får den mig alltid att fortsätta in i det sista. Och det är inte bara för att jag vill klara de där 30 minuterna, för när jag hör den här låten tänker jag alltid på folk jag avskyr och hatar, jag tänker på allt ont de gjort mig och hur mycket de sårat mig. Det får mig att fortsätta, för lika lite som det jävla löpbandet ska hindra mig från att bli slim & fit, lika lite ska de jävla svinen hindra mig från att vara den jag vill vara och göra det jag vill göra. Over and out, godnatt!


Fake it til you make it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0