MAKING NEW FRIENDS

Vad är viktigare i livet än vänskap? Kärlek, kanske vissa svarar, men vad är kärlek? Kärlek är väl (om jag har fattat det hela rätt) när man tycker om en person oerhört mycket, när just denna personen gör en glad och får en att må bra. En person man kan dela allt med, som man skulle ställa upp för i vått och torrt, och som man är säker på skulle göra samma sak för en själv. Var det kärlek eller vänskap jag beskrev nyss? De är på pricken likadana, lika stora och lika viktiga för att vi ska kunna överleva! Den enda skillnaden är väl att man kanske inte vill kyssa/ha sex med sina vänner och att man kan ha fler vänner än flick/pojkvänner såklart. Vänskap är så otroligt viktigt, och jag tror att det är många som underskattar värdet i vänskap, och sina vänners värden. Träffar du en person som du trivs med och som du tror att du skulle kunna komma riktigt nära, satsa för fan! Likadant som du satsar när du träffar en snygg och sympatisk kille/tjej. Vad är skillnaden? Vänskap behöver minst lika mycket arbete som kärlek gör, om inte mer!

Har haft en jobbig men samtidigt kul dag! Försov mig, hann inte tvätta håret, fick gå runt hela dagen och se ut som att jag hällt smör i det. Lång dag också, 8.10-16.20 ... Sen fick jag till råga på allt ögoninflammation också, så på hålan bar det av in till stan för att köpa medicin för 130 kronor, jippi! Men tröstade mig snabbt med McDonald's käk med snyggingarna i klassen :) Efter skolan åkte jag in till stan för att fika med Catherine, my new bitch hehe. Satt på Robert's i säkert fyra timmar och pratade om allt mellan himmel och jord alltså. Måste säga att jag tycker denna tjejen är riktigt skön, lätt att prata och skratta med, och det är väl ändå det viktigaste med vänner? Tack för en finfin fika chica! :) Nu sitter jag i sängen och vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Kanske borde tvätta av sminket, ta mina fem miljoner olika mediciner för olika sjukdomar (skabbigt det lät, haha) och gå och lägga mig? Tror nog jag gör det, är rätt trött! Imorgon är det helg och har grymma saker planerade både fredag och lördag! Puss och godnatt :)

Slänger in en ego- bild från förra helgen. Söt jag är, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0