L'UOMO IDEALE

Varje flicka har en tanke, en bild av hur hennes idealman ser ut. Vi alla vet hur vi vill att vår prince charming ska vara, eller hur? Frågan är bara om det finns en sån. En som kommer fram till oss i skogsgläntan och börjar sjunga för oss där vi står och berättar för våra djurvänner om drömmen vi hade inatt. Jag vet inte riktigt om det finns eller någonsin kommer finnas en sån för mig, en som helt plötsligt dyker upp och är allt jag någonsin drömt om. Två gånger har det hänt att han som verkade perfekt dök upp och gjorde mig lycklig ett kort tag, men skenet bedrar, ingen av dem var på riktigt, ingen av dem var rätt. Så när vet man när den verklige prinsen dyker upp, tredje gången gillt kanske?

Hejsan svejsan! Är ni bakis? Det är inte jag! Hade en lugn och trevlig myskväll hemma hos Mimmi med tjejerna i klassen igår, tycker verkligen vi borde göra sånt oftare! Snacka om allt mellan himmel och jord, skämtade och käkade godis. Tycker om er så mycket och är jätteglad att vi hamnade i samma klass. Ikväll är det lokalfest i Rydöbruk, lilla Nessi har fyllt år så hon har bjudit in halva Sveriges befolkning till en fetefest, kommer bli gryyymt! Lite tjejer kommer hit ikväll och förfestar lite, och jag sitter fortfarande i sängen med datorn och har massor att göra. Det suger att vara tjej och hosta förfest på samma gång, så mycket att stå i! Duscha (raka benen, tvätta håret osv.), fixa sig (smink, hår, prova alla miljoner kläder), städa hela huset, fixa fram dricka och massa gottgott. Alltså, en hel del att stå i! Nu ska jag sätta mig och måla naglarna, det är ju ett måste när man ska på fest! Puss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0