JAJA, JAG FALLER VÄL FÖR GRUPPTRYCKET ...

Jag gör som alla andra nu, men kolla vad jag döpte inlägget till. Hade du ens brytt dig om att klicka på länken till min blogg om inlägget hetat "En tyst minut för alla de drabbade i 9/11" eller något liknande? Antagligen inte eftersom varenda bloggare idag skrivit ett inlägg om det. Jag bryr mig faktiskt inte om att jag gör som alla andra nu och skriver ett jag med, för jag tycker att alla de människor som dog den där hemska dagen för tio år sedan förtjänar att vi som har turen att fortfarande leva kommer ihåg deras dag och vad som hände, även fast vad som hände tio år senare fortfarande är ett mysterium ...

De flesta säger ju att det var Al Qaida som tog över planet och kraschade in i World Trade Center och det har ungefär hela världen bara köpt för att de allra flesta hatar skäggiga araber med turbaner och dräkter som ser ut som nattlinnen. Det är lätt att bara skylla allt på dem, eller hur? Slippa att konfrontera de verkliga skurkarna, slippa att se sanningen i vitögat. Är det inte så vi fega satans människor alltid gör? Var det inte så Hitler gjorde mot judarna? Skyllde all världens problem på dem, bara för att de var just judar? Ta inte detta helt fel nu, jag säger absolut inte att det inte var Al Qaida som ställde till med detta elände, jag menar bara att vi borde försöka hålla våra sinnen öppna för alternativ då det faktiskt finns folk som påstår att det var USA:s regering som själva sprängde World Trade Center och hade en deal med Al Qaida att de skulle störta in med ett plan exakt samtidigt (eftersom vissa muslimska extremister tydligen gärna dödar sig själva och andra för Allah och paradiset) så att resten av världen också skulle börja hata araber och muslimer, precis som USA gör. Det är bara en sak att ha i åtanke någonstans i bakhuvudet, det har i alla fall jag. Det finns ingenting USA kan göra, som inte skulle förvåna mig. Jävla skitland. Dock hade jag gärna velat åka dit på semester, för det verkar ju väldigt kul! Så, avslutar detta inlägg med att säga; Mina tankar går idag till er som dog 9/11, till era familjer och vänner, och till flygskräcken den dagen förde med sig.




Vill ni se en bra film som handlar lite om 9/11 så kan
jag starkt rekommendera Remember me. Underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0