JAG SÄGER SOM DET ÄR

Jag lever inte det perfekta och lyckliga livet, jag skrattar inte tjugofyra timmar om dygnet, det är inte sant att jag aldrig gråter. Jag har minnen, jag har känslor, jag har mina sorger. Det gäller att se förbi mitt leende, igenom mina murar och över mitt försvar. För jag kan se någonting och önska att jag vore blind, jag kan höra något och önska att jag vore döv och jag kan få reda på något och önska att jag inte existerade. Ibland gråter jag mig själv till sömns, vissa dagar går jag runt med headsetet och lever i min egna lilla värld och ibland önskar jag att jag hade tillräckligt med mod för att be alla som någonsin sårat mig att dra åt helvete. Jag ser, jag hör, jag tänker och jag får reda på saker dagligen, saker som skulle få vem som helst att lägga sig platt på marken och dö. Men inte jag, för jag klistrar på mitt big fake smile, skrattar och vänder det obehagliga ryggen. Jag klarar mig, jag överlever. Det jobbiga är ibland när det kommer ikapp mig, när jag inte kan låtsas längre, när jag måste lägga mig i fosterställning och gråta ut min smärta. Men vet ni vad? Till och med då överlever jag, för jag är den starkaste ni någonsin kommer att möta.

Precis som så många andra gånger såg jag nyss något som fick mitt hjärta att sjunka ner i magen på mig, som fick min puls att öka något otroligt och som fick mina ögon att börja svida. Jag fick en känsla av saknad, av längtan och av rädsla. Saknad, för att ja, jag saknar det. Längtan, för att jag längtar efter det som varit bra. Rädsla, för att jag blir rädd för känslan av saknad och längtan, för jag vill inte sakna och jag vill inte längta, för det finns inget att sakna och det finns inget att längta efter. Jag vet det, och den vetskapen gör mig stark på min väg bort ifrån allt. Jag vänder inte om.

Jag är tusen gånger starkare, klokare och vackrare än du. Jag är vacker
för att jag är den jag är, för att jag är sann, äkta och bra. Du är raka
motsatsen för att du är fel, falsk och dålig. Du har inget att komma med.
Du kan inte förstöra mer än du redan förstört för mig, så för mig kan det
bara gå uppåt och framåt från där jag är, men för dig går det bara neråt.

Kommentarer
Postat av: s a r a p e r s s o n

du vet jag finns för dig vännen <3

2011-09-18 @ 17:54:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Cissi

Ser normal ut på min sötan!! Det är bara texten som fortfarande är oläslig på min ;*<3

2011-09-18 @ 22:19:00
URL: http://randome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0