ATT SÖKA JOBB

Att söka jobb är inte det minsta roligt. När man sitter och redigerar sitt CV och personliga brev efter varje nytt ställe man skickat till blir man hela tiden påmind om hur lite pengar man har och hur desperat efter ett förbannat jobb man är! Efteråt känner man sig dock väldigt duktig, vuxen och ansvarsfull. Jag har skickat ansökningar till McDonald's, Burger King, Max, IcaMaxi, Chark och Pärsons, så nu är jag färdig! Hade tänkt dra och träna efter att jag skickat in alla ansökningar, men fick precis reda på att mitt kära Friskis stänger klockan tre, så det blir ju inte lönt ... Så blir att dra till Snöstorps IP och göra Natha sällskap när hon kollar på sin fotbollsspelande man ;) Så nu blir det dusch, snabb fix och sedan sticker jag! Puss på er.

Åh så söt jag är. Snyggast i världen. Vacker, störst, bäst och vackrast!
Sånt kan man ju säga till andra, så varför kan man inte säga det till sig
själv? Varför ska vi hålla på att trycka ner oss själva med kommentarer
som: "Jag är så ful", "Jag är så tjock", "Alla andra är sååå mycket finare!"
Istället kan vi ju ljuga lite och berätta för oss själva att vi är finast, vackrast,
snyggast och bäst i hela världen! Eller hur? Fan vad snygg jag är! Puss på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0