HATA ÄR ETT STARKT ORD

Nu har jag tänkt till lite, and it's true. Hata är ett starkt ord. Det finns få personer jag hatar här i världen, väldigt få. Klart jag säger att jag hatar folk ibland, precis när de gjort mig något, men det stämmer såklart inte. Skulle nog kunna säga att jag hatar två personer, av personliga skäl. Två personer som jag känner rakt igenom, två genomfalska personer som man bara duger åt sålänge man ger dem något de behöver och som sedan vänder ryggen till. Er hatar jag. Men resten? Nej. Det finns folk jag ogillar starkt, eller bara ogillar, eller inte tycker om, men jag hatar dem absolut inte, för som sagt, det är ett starkt ord! Något jag irriterar mig på är när vissa går runt och "hatar" allt och alla, bara för att de stör sig på något personlighetsdrag eller något den personen brukar göra, eller gjort någon gång. Time to wake up! Vilket ord tänker ni använda när någon gör er något riktigt illa, som mina två hatobjekt gjort mot mig? Vad ska ni då göra? Misshandla eller mörda personen för att visa hur ni känner eftersom ni slösat bort ordet "hata" på bagateller? Jomenvisst, gör så, det är ju bara ni själva som förlorar på det! Nää, jag håller mig till att hata dessa två människorna, om man ens kan kalla dem det, resten får jag sätta andra ord på! För vem orkar gå runt och slösa energi på att hata alla levande väsen man stöter på?

Lite gladare tankar! Träning. Sjukt viktigt här i livet, det har jag insett för längesedan, men guess what?! Jag har inte orkat ta tag i det! Förrän för några månader sedan. Kan ju inte påstå att jag är någon träningsnarkoman som lägger upp mitt liv efter träningen, men jag har ju i alla fall kommit igång! Och som jag sagt så många gånger förr: Tagga beachen 20**! Fast denna gången är det beachen 2011 som gäller, får ju bara hoppas att jag orkar pallra mig iväg till mitt kära Friskis ett par gånger i veckan och träna sönder min kropp. Blir ju lättare nu när mina två träningshomies skaffat kort igen så att vi kan peppa och tvinga varandra! Och idag blir det gymmet med lilla Vencel. Fyfaaan vad vi ser klena ut jämfört med alla biffiga pappor som brukar vara där, damn! Det är ju nästan så man skäms och har lust att täcka över vikterna med en filt eller nått ... Men, men, det kommer så småning om! Ikväll kommer Hergül hit på mys, sedan får vi se vart kvällen leder oss! Nu blir det rumsstädning ... Eller, jag försöker i alla fall inbilla mig det! ;) Ha en trevlig lördag allihop, för det tänker jag ha!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jahaa det är däröfr du skriver att du älskar depp där nere men hatar angelina jolie?

2011-01-15 @ 13:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0