DISNEY-NÖRD TILL TUSEN!

Jag erkänner! Jag är en stor jävla Disney-nörd! Det bästa jag vet efter en lång dag är att krypa ner i sängen och sätta igång en Disneyrulle, ligga och mumla replikerna för mig själv (kan ju alla utantill såklart) och bli förfärad när det blir hemskt, fastän jag kan handlingen utantill! Här har ni en liten lista på mina topp-10 bästa Disneyfilmer! :)

Lejonkungen. Helt klart den absolut bästa Disneyfilmen ever!
Den har allt, lipscener, kärlek och ett typiskt lyckligt slut :)

Tarzan! Underbar film, rolig & med en massa lipscener!
Dessutom helt underbar musik och den är ju helt klart bäst
på engelska där Phil Collin sjunger ;)

Aladdin! Åh vad jag älskar den. Galet mycket kärlek, det
är helt min grej asså :) Dessutom är ju Peter Jöbacks röst
till Aladdin helt amazing, riktigt skön :)

Pocahontas. Åh kärlek kärlek kärlek! Förbjuden kärlek
till och med, helt underbart! Buhu, cry me a river asså! :)

Skönheten och Odjuret! Tittade nyss på den faktiskt, också
den är underbar med sin fina fina kärlek :) Det är nog sant
som de sjunger, skönhet inuti har alla. Aww, söt jag är!


Ringaren i Notre Dame. Usch och fy för den! Älskar den för
att den är så sorglig, men fy vad hemsk! Tycker så synd om
Quasimodo :( Den har ju inte det där typiska slutet att alla
får den de vill ha, han får ju inte Esmeralda. Galet sorgligt!

Den lilla Sjöjungfrun. Jag gillar nog denna filmen mest för
musiken faktiskt! Så då är den såklart bäst på engelska ;)
Men visst är det härligt att allt är under vattnet?

Djungelboken. Det är ju helt klart Baloo som gör denna filmen
awesome! Skön musik också :)

Skattkammarplaneten. Ingen klassiker direkt, men den är
så skön för den är annorlunda. Ingen kärlek och inga lipscener,
men äventyr och skön musik så det smäller om det! :)

De 101 dalmatinerna. Hur gullig som helst, det är ju en av de
Disneyfilmer man glömmer bort totalt och sedan hittar i nån
gammal VHS-låda och tänker "Fan, denna kommer jag knappt
ihåg! Den måste jag se!" Så även om den kommer på sista
plats är den kul att se på nån gång då och då med några års
mellanrum ;)

Sådär ja, det var min topp-10 lista för Disneyfilmer! Nu ska
jag sätta igång en annan och försöka sova, skola imorn ppl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0