TRE BRUDAR & EN VATTENPIPA

"Oh, the power to be strong, and the wisdom to be wise, all these things will come to you in time. On this journey that you're making, there'll be answers that you'll seek. And it's you who'll climb the mountain, it's you who'll reach the peak." Son of man - Disney's Tarzan

Du är kapten på ditt eget skepp, du tar alla beslut i ditt liv, lätta som svåra. Konsekvenserna för dina handlingar är dina att ta, du kan aldrig lägga skulden på någon annan. Hur många människor finns det inte där ute, som skyller alla sina problem, alla sina idiotiska handlingar, och all sin skit på att de haft en dålig uppväxt? Som haft föräldrar som inte funnits där, som saknat en bra förebild att ta efter, som aldrig fått någon hjälp i livet? Jag förstår det, och mitt hjärta blöder för de här människorna och jag skulle göra allt för att hjälpa dem om jag bara kunde. Om du haft en riktigt kass uppväxt, saknar uppfostran, saknar moral och vetskapen om vad som är rätt och fel, och om du vet om detta, om du är medveten om det, då är det ditt ansvar, ditt, och ingen annans att rätta till det och förändra dig till det bättre! För du vet om att du inte har föräldrar som kommer lösa det åt dig, inga vänner kan bära dig på sina ryggar livet ut, du kan inte lägga dig ner och dö. Du vet detta. Så sluta upp med att skylla ifrån dig, det är din uppväxts fel till en viss del, men när du blivit gammal nog att inse att du lever ditt liv på fel sätt, då är det din tur att ta över, din tur att ta tjuren vid hornen, se sanningen i vitögat och rätta till allt. För om du fortsätter att skylla ifrån dig kommer du aldrig ta dig ur det, du kommer att fortsätta på samma destruktiva väg genom livet, och du kommer aldrig att bli lycklig. Du kommer bli en bitter person, utan vänner eller kärlek. Så tänk efter, är det så du vill ha det? Eller är vetskapen om att du kan få ett lyckligt liv genom att jobba stenhårt ett tag värt det? Tänk efter, och gör rätt val!

Bara lite tankar som snurrar runt i huvudet såhär på söndagskvällen innan den första riktiga skolveckan. Haft en trevlig helg! I fredags var det tjejkväll hos Karro som fyllt år och efter det blev det vidare med Evelina och Amelie hem till Pontus på fest. Massor med kul folk, riktigt trevligt! Igår hade jag och Maddis myskväll hemma hos henne, kollade klart första säsongen på LOST, love it! Idag har jag kört spinning medel med Sara och Natha, kan ju säga att jag kunde vrida ur min tröja så att det droppade om den efteråt ... Sen har jag suttit på en lekplats med Sarah och Jujja och rökt lite waterpipe, lyssnat på musik och pratat om allt och inget, riktigt mysigt :) Bild på mig från det finns att se på Facebook, men jag varnar er, jag ser allt annat än nykter ut. Nu ropar sängen på mig, imorgon ska vi ha kick- off med de nya ettorna, ska bli skojsigt. Godnatt på er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0