SKRIV AV DIG LITE VETTJA!

"Ett eller tusen? Är det så att du sviker mig om och om igen, låter mig falla och landa illa gång på gång tack vare brutna löften, långa perioder utan ett ord från dig, lögner? Eller är det så att du redan sen dag ett valde att placera mig i den högen där de som är okej att svika hör hemma? Är det bara ett svek? Det spelar kanske inte någon roll just nu, för hur det än är så känner jag mig nästan alltid sviken. Som en dum idiot som sitter och väntar, letar och jagar, men aldrig får något för det. Är så trött på att ge utan att få något tillbaka, är så trött på att vänta utan att det händer något, så trött på att spela utan att vinna. Så trött på allt. Du är en av dem i mitt liv som genom en enda liten felaktig handling kan få mig att tröttna på allt och vilja lägga mig ner och avsluta mitt liv där och då. Tror faktiskt inte att du inser det. Antingen är du för dum för att inse det, eller så vill du inte inse det. Jag vet fan inte längre vad som är in och ut med dig, upp och ner, eller bak och fram, för hur jag än vrider och vänder på mig så går allting snett enligt dig. Och nu orkar jag inte mer. Jag ger upp. Efter att ha kämpat i över ett halvår, för dig, för oss, så ger jag mig till slut. Jag får inte mina morötter på vägen som jag behöver, du visar mig inte ett mål som gör det värt att fortsätta. Därför ger jag här och nu upp. Du är välkommen tillbaka när du kan ge mig ett mål som är värt att kämpa för, och mina morötter på vägen!"

Written by me för längesen, innan allt blev som det är nu. Galet hur saker kan förändras så totalt under så satans kort tid. Men nu är det som det är, och jag kan ärligt säga att jag inte kunde vara lyckligare över hur det blev. "You showed your ass and I saw the real you", som Beyoncé sjunger. Tack och lov för det! Nu är det någon annans tur att ha din skit på sina axlar, någon annans tur att kämpa i ur och skur utan att lyckas. Men ingen kommer någonsin lyckas, för det finns ingen på denna planet som kommer kunna göra dig lycklig i längden, om du inte först kan göra dig själv lycklig. Och vi vet båda vägen till din lycka, men som den envisa tjurskallen du är, vågar du inte, och vägrar ta den svåra vägen, utan envisas med dina genvägar som i längden bara får dig att sjunka längre och längre ner i din egen skit. Jag är färdig med att fantisera om dig som en bättre människa, färdig med att hoppas, färdig med att längta. I'm done here, jag vänder på klacken och låter någon annan göra ditt skitjobb!

Igår kväll var det släktfest i Villa Pollux med en massa folk för att fira moster. Satt med Maddis, Adam och Hultis i ett hörn och vi hade väl lite kul för oss själva medan de vuxna söp till det och hade kul på sitt eget vis. Det roligaste på hela kvällen var nog "Paketleken", där ett paket gick runt bland borden och killen som hade paketet fick i uppdrag att lämna över det till t.ex. kvinnan med de finaste vaderna, och tjejen som hade det till killen med de bredaste axlarna och så vidare. Till slut kom det fram till min moster, såklart, hon fyllde ju år, men innan det hann jag få paketet av Hultis, som tyckte att jag var den han helst ville dansa "Lambada" med hela kvällen och sedan fick jag lämna över det till min moster med en liten sång. Visste inte riktigt vad Lambada betydde, men på Wikipedia står det: "Lambada är en snabb, sensuell brasiliansk dans för par eller grupper." Tack för den Hultis, det värmde! :) Nu ska jag städa rummet och sedan plugga, jippikayey! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0